Ostala pogosto zastavljena vprašanja

 

Q: Prejel/a sem seme, kateremu je rok že potekel. Kako to?

A: Za semenski material ni obvezna navedba roka uporabnosti. Tako na naših semenih rok uporabnosti ni naveden. Na deklaraciji je označba "LL/LL", ki pomeni "leto pridelave ali uradne analize"/"leto pakiranja". Naša semena niso tretirana, zato so kaljiva veliko dlje, kot tista, ki so tretirana. Vsako leto pred začetkom sezone naredimo kalilne poskuse za vse serije vseh semen, ki jih imamo v prodaji in umaknemo tista, ki jim kaljivost pade pod zakonsko določeno mejo (npr. pri solati je ta meja 75%). 

 

Q: Koliko časa lahko hranim seme iz vaše ponudbe? 

A: Netretirano seme ostane kaljivo 2 do 10 let - odvisno od vrste rastlin. Npr. čebulam, pastinaku, sladkemu komarčku, špinači, nekaterim začimbam pade kaljivost zelo hitro (v 2-3 letih), fižoli pa kalijo vsaj 6, pa tudi do 10 let - odvisno je tudi od kvalitete semena. Večina semen kali vsaj 3-5 let. Če kupujete seme za naslednje leto, si lahko pomagate z v prejšnjem vprašanjem omenjenima letnicama. Če imate doma spravljene naše vrečke semen in ne veste, če seme še kali, nam pošljite partije in letnice iz deklaracije na zadnji strani vrečke, pa Vam bomo odgovorili kakšni so bili zadnji rezultati poskusov kaljivosti.

 

Q: Seme sem kupil letos/pred kratkim pri vas, pa mi ni nič kalilo. Kako to?

A: Najprej je potrebno ugotoviti, če seme ni kalilo, ali samo nobena rastlina ni zrastla. Razlogov za slednje je lahko več. Prvi razlog so lahko škodljivci. Na naših vrtovih je veliko škodljivcev, tudi če jih sami ne opazimo, sploh če vrt vzgajamo brez pesticidov. Ti škodljivci lahko pojedo še nekaleče seme (npr. miši pojedo fižol, bramor poje sladko koruzo itd.), nekateri pa pojedo kaleče rastlinice, običajno še preden sploh pokukajo skozi zemljo. Ti škodljivci pa imajo naše seme še veliko raje, kot konvencionalno, saj ni tretirano (=razkuženo z raznimi kemikalijami). Zato lahko posejete tretiran in netretiran fižol na sosednji gredi, pa bodo miši tretiranega pustile pri miru, netretiranega pa bodo vsega pojedle. V tem primeru Vam priporočamo, da seme posejete v lončke in rastline kasneje presadite na stalno mesto. Drugi razlog pa je lahko neprimeren način setve. V času kaljenja so rastlinice zelo občutljive in jih lahko uniči premalo ali preveč vlage, vročina, mraz itd. Tudi, ko sejemo v notranje prostore moramo biti na to pozorni. Ob opisu rastlin v naši e-trgovini so tudi splošni napotki za setev in obdelavo rastlin, vključno z optimalno temperaturo kalitve. Pri setvi jih upoštevajte.

 

Če Vas zanima, zakaj določeno seme pri Vas ni kalilo oz. zrastlo, nas o tem povprašajte, pa bomo skupaj prišli do pravega razloga. V primeru, da dobimo pritožbo glede ene sorte z več strani, naredimo naknadno analizo semena, ki pokaže, če je od zadnje analize slučajno kaljivost že padla pod mejo.

 

Q: Imam vprašanje, na katerega s pomočjo pogosto zastavljenih vprašanj nanj nisem dobil odgovora. Kje se lahko o tem pozanimam?

A: Na vsa Vaša vprašanja bomo z veseljem odgovorili, če nam jih posredujete na info@amarant.sinarocila@amarant.si, ali pa nas pokličete na 01/563 92 36 ali 070/744 748.

AMARANT kooperativa d.o.o., Golišče 3 1281 Kresnice T: 01/563 92 36, E: narocila@amarant.si
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih